Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Robogó parasztoknak

2011.10.01. 12:13 kőbájker

A Motra név nem tájszólás, vagy nyelvbotlás eredménye: a Honda nevezte el így az 1982 és 1983 között gyártott munkagép jellegű minibike-ot. Olyan benyomást kelt, mint a kutyák közül a mopsz - a legtöbb ember szerint csúnya, akinek viszont van affinitása, az nemhogy szépnek látja, hanem egyenesen megőrül értük. Ilyen vagyok én is.

A Motra megalkotása során semmiféle formatervezést nem végeztek, vagy ha mégis, a dizájnert csak törött lábbal engedték rajzolni. Meglehetősen ipari kinézetű, de épp ez adja a szépségét: ez a tiszta funkcionálitás. Ennél funkcionálisabb csak akkor lenne, ha rá lenne hegesztve egy melós is. Munkavédelmi sisakban.

Csak távolról emlékeztet a mai járművekre, még kevésbé egy hétköznapi közlekedésre alkalmas ötvenesre. Fő felhasználási területe a könnyű terep, a mezőgazdasági területek és szántóföldek, az építkezések és az erdei munkák helyszíne. A végsebesség sem magas, a fogyasztás pedig a négyüteműekhez képest is alacsony, 1,4 liter, igaz a végsebesség 45 km/h. A háromfokozatú mechanikus váltóhoz viszont jár a felező, hogy mindenhol fel tudjon menni.

A Motra a igazi szállítóeszköz. Elöl-hátul masszív, nagy csomagtartói hobbi- vagy munkaeszközeink szállításra lettek kialakítva, esetleg horgászoknak elhozni egy tonna halat a bányatóról.


Pimpelt Motra

Sajnos japán belpiacos, Európában szinte lehetetlen ilyennel találkozni. Persze 2004-ben a Honda rájött, hogy hasonló formaterv sikeres lehet a világpiacon, így a Zoomer a Motra szellemi utódjának tekinthető (különösen a 250-es), még akkor is, ha ez már nem a Cub alapjaira épül.

Bár a Motra már ritkaság, de több hasonló, ipari célra készült, elpusztíthatatlan jármű létezik, amelyekről szinte nem is tudunk, hiszen nem öntik őket az általunk ismert marketingcsatornákba. Ilyen a Rahier, amely berántós blokkal készül és aki ilyesmire vágyik, jóval könnyebben juthat hozzá: Csehországban gyártják, de ára az örök életet és az ipari felhasználást tükrözi. A Motra húszévesen nem sokkal olcsóbb, mint a Rahier újonnan: a weben 1500 fontért láttam, de nincs tele az e-bay hirdetésekkel.

Bárcsak a Rometnek eszébe jutott volna a Pony mellé valami ilyesmi!

31 komment

Címkék: honda zoomer cub rahier motra