Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Praktikus robogó elmebetegeknek

2011.09.20. 13:48 kőbájker

Az optikai tuning nem rossz dolog, sőt, igazán szórakoztató tud lenni, amikor lelkes ízlésficamosok szörnyeket kreálnak. Most azonban zavarban vagyok, hisz ezekről magam sem tudom eldönteni, hogy jó-vagy rossz. A múltkor írtam a moped-átépítésekről, amelyek arról szólnak, hogy jelentéktelen kis haszonjárművecskékből is lehet szépet, büszkeségre okot adó tárgyát kreálni.

A robogó átépítések már hasonlítanak az autók optikai tuningjához, egyszerűen azért, mert sok a műanyag. Persze ez nem csak arról szól, hogy felragasztunk egy spoilert, gyakran komolyabb futóműátalakítások is vannak a ruha alatt.

Természetesen ez is japánból jön, mint a Bosozoku: mondhatni, tipikus japán cuccok következnek.

A Honda Ruckus/Zoomer nem meglepő módon gyakori alany, hiszen a forma adja magát, szerintem a gyári gépkönyvbe is be van írva a kisbetűs részbe, hogy rakj alá bazinagy hátsó kereket.

Magyarország egyik legnépszerűbb nagyrobogó típusa a Suzuki Burgman: manapság könnyű összefutni túrázó robogós társasággal az utakon, és az biztos, hogy jelentős részük Burgman lesz. Naná, hogy a buherátorok nem hagyták ki a más piacokon Skywave-nek is nevezett típust.

A Honda Forza japánban igen népszerű. Amerikába Reflex, Európába Jazz néven került be, és tulajdonképen ez a régi Fusion utódja.

A viszonylag szolid járműből nem csak a szokásos átalakításokat készítik, hanem létezikegy egészen extrém projekt is, amely a Kybele Cyber Scooter névre hallgat. De hogy ez pontosan mi, kapható-e vagy, csak két példány (a képen látható narancs és egy türkiz) létezik, arról nem találtam infót.

A Honda Fusion kissé szögletes, nyolcvanas évekbeli formája talán a retró miatt nem bír elavulni: a mai napig gyártják a 86-ban még jövőt idéző, digitális műszerfalas gépet.

A népszerűséget az is mutatja, hogy nem kerülhette el a pimpelést: a durva beavatkozás helyett inkább a csinosított darabok a jellemzőek.

A Yamaha Morphous/Maxam önmagában is durván néz ki, de gyári állapotában inkább valami elképesztő elegancia sugárzik belőle, míg a két Lambo-sárga szörnyeteg már az extremitás irányában tolódott.

A nálunk is méltán népszerű Yamaha Majesty. A viszonylag szolid formából valami egészen mást is ki lehet faragni, mint ahogy a képes is mutatják. A kérdés, érdemes-e?

Hogy mindeme porig ültetett szörnyűségek hétköznapi használhatósága milyen, azt csak találgatni lehet. Kipróbálni nem hiszem, hogy lesz alkalmam, mert európában az ilyesmi ritka madár. Nekünk maradnak a külsőleg szolidabb, de annál praktikusabb átépítések, mint ez a brutális T-max

18 komment

Címkék: yamaha honda tmax suzuki fusion burgman morphous majesti