Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

A rémséges Babetta

2011.08.29. 10:37 kőbájker

Több, mint tíz éve voltam motoros találkozón utoljára, még a szörnyű, épített GSX 750-emmel. A hányásig ivás, a Born To Be Wildra elborult agy, az útszéli szutykokra való rejszolás nem az én műfajom, úgyhogy azóta is lelkesen hanyagolom az ilyen összeröffenéseket.

Megjegyzem a Velvet olvasók kedvéért: ez utóbbi példa egyáltalán nem képletesen értendő, mert emlékszem olyan esetre, amikor befizette magát az úriember, hogy a komoly, egy négyzetméteres színpadon lerendezze a bárcás - ezt körbeállva nézték a sültparasztok. Majd amikor nem állt fel neki és a prosti fintorogva odébb akart állni, saját magának tuningolta a jancsit. Ott, mindenki előtt. Na, akkor fejeztem be a nyilvános találkozók látogatását.

A Pilisi Sólymok találkozója azonban már a nevében is lightosnak lett hirdetve, több okom is volt odamenni. Meg akartam nézni Erdős Csaba bemutatóját és halottam a messziről jött simsonos kettyósról, így számítottam némi robogóblog témára is. A legfőbb attrakció pedig a Babetta ügyességi verseny az inverzbabettával: állítólag marha nagyot lehet vele esni, amit szívesen néz az ember, amíg nem belső nézetesben látja.

A hiba ott volt, hogy a szervezők elfelejtették beindítani a sok éve oldalkocsissá épített gyönyörűséget: valamiért úgy gondolták, hogy egy év állás után is pöcc-röff. Sajnos a kétüteműek nem erről híresek, így át kellett alakítani a versenykiírást bioenergetikai csapatversenyre. Kétfős csapatokra lett átszabva a móka: a vezető és a toló szakemberre. 

Találtam viszont két érdekeltséget, bizonyítandó, hogy a segédmotorok rajongói is megjelennek néha egy-egy találkozón - nagy számban voltak jelen, nem csak az ötvenesnek álcázott 125-ösök. Abszolút értékben persze már nem voltak sokan: mindez azt jelenti, hogy manapság már alig látogatják a motorostalálkozókat, itt is elég gyéren voltunk. Gondolom ennek a pénzhiány az oka, másrészt, hogy baromi unalmasak a találkozók, sőt, sokkal egyszerűbb faszbúkozni, mint kimozdulni otthonról.

Az egyik érdekesség a korai Jawa Pionýr 50 volt: ez az egyik legolcsóbb módja annak, hogy ütőképes veterán járműved legyen.

A Jawa 555 már 1955-ben létezett. Fekvőhengeres kétütemű blokkjához 3 sebességes lábváltó jár, így teljesen motorszerű. Elődje, az 550-es Pionyr talán még látványosabb, mert azon nincs hátsú burkolat, igaz, csomagtartó sem.

A másik, egy jóval újabb Puch, ami önmagában sem néz ki rosszul, kitűnő átépítési alap. Ez is lánchajtásos, berúgós és lábváltós. A váza jó kiállású, de az előredöntött blokk is dögösen néz ki, igaz, furcsa a burkolat: nem láttam még ebből turbóhűtéses verziót. Ez elvileg egy Puch X50, de abban viszont nagy hűtőbordás blokk van.

Rengeteget hoznak be Ausztriából fillérekért a hasonló mopedekből: olcsó alternatíva lehet a robogókkal szemben, különösen, hogy a Puch nagy múltú és nagy nevű gyártó, így ezek a kis ötvenesek meglehetősen kiforrottak. Igaz, 80-nal száguldozni nem lehet velük, így a mai robogósoknak ezek már kevesek, sajnos.


Átépítés Puch Maxi-ból, sajnos ez nem a találkozón volt.

Miközben ilyesmin elmélkedtem, a szervezőknek sikerült beindítani a Babettát, így megúsztam, hogy nekem kelljen a Sámpit tolnom. Nem voltam nagyon szomorú, ráadásul így meg tudtam csinálni ezt a videót, amin megörökítettük, hogy megint ő lett a bajnok. Reméljük jövőre betiltják az oldalraseggelést, így másnak is lesz esélye, és a többszörös bajnokot is látjuk eltaknyolni végre. 

8 komment

Címkék: puch jawa babetta