Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Kész a Vespa!

2011.04.17. 08:15 kőbájker

Tibi bejáratós Vespája szét lett kapva, hogy az újszerű állapot visszaállítódjék, másrészt megszűnjön az áldatlan helyzet, hogy egy olasz jármű nem piros, hanem zöld - amely szerintem nagyon jó szín egy békának és a Vespa sem mutat vele rosszul, de van amikor az ember színben is az igazit keresi. (Van egyébként olyan zöld szín ami állatul néz ki járművön, de nem a Kawazöldre gondolok, hanem például az új Mazda 2-színéhez hasonlóra fújnak néha régi amerikai autókat elvetemült autóbuztunerek, vagy akár az egyes Ford Caprira. Ezzel szemben számomra van valami idegesítő a metálzöld Alfa Spiderben, a metálkék Fiat Coupe-ban, egy Ferrariról nem is beszélve.)

Mielőtt belemerülünk a történetbe, hadd oktassam ki naiv embertársaimat két aranyszabályra:

1. Előre nem fizetünk. Soha!
2. Soha nem mondjuk hogy ráér. (Főleg, ha előre fizettünk.)

Tibi számára - mint ahogy nekem is - a fényezés bizalmi kérdés. Így most is azokhoz fordult, akikhez már eddig többször is, mert már bizonyították, hogy minőségi munkát tesznek le az asztalra.

Elkövette azonban azt a hibát, hogy vétett az első pont ellen: azt mondta, nem sürgős a munka. A nem sürgős intervallum azonban másféle interpretáció alá eshet megrendelői és vállalkozói oldalon: ami Tibi agyában nem sürgősen két hetes munka, ráérősben esetleg két hónap, az döbbenetesen hosszú idő lehet a másik oldalról nézve, akár a beleszarás szintjéig.

Kezdett annyi idő eltelni, amennyitől már-már felmerült a gyanú, hogy a fényezők esetleg el vannak vmaxzsoltosodva. De aztán kiderült, hogy míg Vmax Zsolti (megbízhatósági művészlélek mivolta ellenére) anyagilag mindig is korrekt volt, itt ilyen szempontból is meglepetések következtek: kiugrott az ár a megbeszélt szintből, mint csöcsöscsaj a szülinapi óriástortából. Fél évvel az elképzelt határidő után a  megbeszélt 60-70 ezer helyett az összeg egy picit megduzzadt, bemondtak 150-et. Talán azért, mert jó munkához idő kell és a whisky is drágább, ha sokáig érlelik.

Én egyébként a sztori ezen a pontján szó szerint azt kérdeztem, amit ti is feltesztek magatoknak: hogy a büdöskurvaéletbe lehet 150 ezer egy robogó lefényezése?

Márpedig lehet, mondta Tibi és hozzátette, hogy csak a polír került harmincba. Ismét csak pislogtam: ezek szerint ezt külön számolják? Mert az én autófényezőm 20 ezerből beszarásszépre csinál egy autó elemet, polírral együtt. 

Mindenesetre Tibi ezen már túl van, és csak az vigasztalja, hogy bármennyire is akarta, nem sikerült belekötnie a munka minőségébe. Sőt a szerelő is azt mondta, hogy ez az első olyan motor, amit nem hányózacskóval rakott össze. Nyugtató ideológia, hogy aki top minőséget vár el, az is fizesse meg.


Kipróbálni nem tudtam, mert még bejáratós egyrészt, még 800-900km-t kímélni kell, másrészt rossz volt az idő és Tibi semmiképpen sem hozza ki esőben. Így majdnem úgy volt, hogy  elkérem a cégautónkat, hogy ki tudjuk vinni az OT Expo-ra, ami nem jött össze mert fuvarban volt. Így legendásan kalandos megbízhatóságú Norbi barátomat kértem meg a megtisztelő feladatra, hogy Opel Comboját és idejét feláldozva kijuttassuk a gépet.

Szerencsére azonban aznap jó idő lett, így szabadtérben le is fotóztam a 90-es évek eleji, saját múltját idéző klasszikust, Tibi pedig lábán vitte ki az expo-ra. Persze megnyugtatott, hogy később megejthetünk egy tesztet, de biztosított arról is, hogy sokat nem érdemes várnom az élménytől: sem a hajtómű, sem a futómű nem felel meg a kor színvonalának, így nem egy sportolásra alkalmas jármű - és ez meg is szűri a vásárlóréteget.

Persze ennek ellenére vannak külföldön elmeháborodottak, akik kupasorozatokon versenyeznek Vespákkal: szűk versenypályákon olyanokat lépnek vele, hogy csak pislogunk.  Az már más kérdés, hogy ők azért csúnyán belenyúlnak a blokkokba, így semmiképpen sem a hagyomány ápolás, inkább a köridők farigcsálása a cél.

Mivel én sajnos most éppen külföldön egy más szakirányú szakmai kiállításon tartózkodom és eddig  hadilábon álltam a szálloda wifi kapcsolatával, kissé későn hívom fel a figyelmet, hogy a kis piros látható lesz az OT expo-n. Nyilván nem ez fogja megadni a lökést, hogy kimenj. De ha kint voltál, vagy kint leszel a hétvégén, most már tudod: ez az a piros PX, amit ott látsz.

Én sajnos ott nem látom majd az illusztris környezetben, és a többi látnivalót sem. Ezt biztos tudta az a Delorean, ami tavaly - útban az OT Expo-ra - fel akart lökni egy jobbkezesnél. Talán így akart visszaküldeni a jövőbe, hogy az idein ott lehessek.

86 komment

Címkék: vespa

süti beállítások módosítása