Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Méhszar az ülésen

2011.04.12. 12:36 kőbájker

A Kymco-t sokan a nem túl hízelgő szar kínai gyártó kategóriába sorolják, de ez nem teljesen fedi a valóságot. Egyrészt mert a Kymco tajvani. Másrészt pedig mert a Kymco Downtown 300i  lett a motorcycle.com szerint 2010 legjobb robogója.

Kymco 300i

A Kymco People azonban csak egy hagyományos 50 köbcentis kétütemű robogó - néprobogó, ha úgy tetszik. Valószínűleg arra utal a név, hogy tömegeknek szánt, olcsó (bár a Kymco 2011-es kínálatában az új People messze nem a legolcsóbb ötvenes), egyszerű eszközt kívántak adni az emberiségnek, amely mentes a sportos sallangtól, inkább a hétköznapi közlekedési igények kielégítése a cél.

Erre utalnak a nagyméretű kerekek is, amit jó jelnek vettem, legtöbbünknek ugyanis nem ismeretlen a kis kerékből és a hozzá adott futóműből adódó nem kívánt izgalom, amelynek könnyen lehet perec a vége.


Könnyű szerelni defekt esetén

A 16 collos felniken elöl 70/90, hátul 90/80 méretű gumik vannak, amelyek optikailag azt a benyomást adják, mintha épp most szöktek volna meg egy hotdogból. A célzott használatra ez bőven elég lenne – kérdés, hogy elég-e a magyar utakra.

Le kell persze szögeznem, ez itt nem a legújabb típus, ráadásul legalább tíz éves, használt robogó, 17 000 km-rel az órájában, így a hibái egyáltalán nem biztos, hogy a konstrukciónak tudhatók be.

Sisaktartó csakis mogyorófejű Tajvaniaknak

A próbaúton szerencsére nem szenvedtem hiányt rossz útviszonyokban. És itt kellett rögtön csalódnom: a futómű alulteljesítette a várakozásaimat. Nagy kerék ide vagy oda, az első teleszkóp vicc-kategóriás, mintha két partvisnyél futna a kerékagyig, de amikor bebólint, hamar fel is koppan. Persze lehet, hogy újkorában jobb volt - érdemes lenne szétszedni.

Az első fék tárcsa, nem egy csoda, de tűrhetően működik. A hátsó dobfék azonban a sok használatból fakadóan már csak jelzésértékű, bár muszáj használni, mert az kapcsolja a féklámpát. Valószínűleg elromlott a másik karon levő mikrokapcsoló, amit a tulaj, Hifis Bandi könnyen orvosol majd, ha egyszer erre is lesz ideje, mert amúgy ő is és a Kymco is munkával vannak elfoglalva. Ezen kívül sok baj nem volt vele: egyszer a membrános benzincsapot kellett cserélni.
 

Leo Vince kipufogó gyárilag, hűha!

A másik csalódást a blokk okozta, de legalább pozitívan: sokkal jobb, mint vártam. Itt azonban van egy kis csalás, ugyanis a magyar robogók jelentős hányadához hasonlóan már 70-es.

Gondoltak az utasra is!

Télvíz idején jó vétel volt, pofátlanul alacsony áron, az eredeti ár felére alkudva sikerült megszerezni, de sajnos épp olyan hamar meg is állt, így a felújításkor nagyobb henger került rá. A másik sajnálatos tény ennek a költsége: a kőkorszakból jól ismert szakember végezte el a vételár duplájáért. Így már nem lett annyira jó buli, de talán még árában van.

A berúgó furán működik, lehet, hogy nem gyári megoldás

Állítólag nagy különbség a teljesítményben nincs, ami érthető is, mert a fojtás nélküli 5,2 lóerőből hetvenes hengerrel sem lesz 100 – Bandi szerint minimálisan jobb dinamizmus és a 70-es helyett 75 végsebesség az eredmény, utóbbi adat akár utazónak is tekinthető.

Az akksi a kesztyűtartóban

A People gázmarkolata ugyanis akár egy kétállású kapcsoló, adagolásnak nincs értelme - vagy tövig húzod, vagy elengeded. Ebben a szellemben a blokk megfelelő dinamikát biztosít, tökéletesen lehet vele tartani az autók ritmusát, aznap legalábbis egy autós sem próbált meg a sebességem miatt felöklelni.

Ha hasonló dinamikát tud az ötvenes, ebből a szempontból tökéletes járműnek nevezném városi használatra, mert a gyorsulása is megfelelő.

Hifis Bandi, a dublőröm

A dizájn Aprilia Scarabeo-ra emlékeztet, de a ki koppintott kit-játék messzire vezetne. A szépséget nem itt kell keresni, mindenesetre sportos kinézettel nem próbálkoztak, inkább elegáns és uniszex a külső, se férfi, se nő nem hat idegenül a kis lárván. Még a bilikék sem annyira metroszexuális, hogy érdemes lenne lefényezni. Bár Bandi határozottan tervbe vette, szerintem a barátságos Trabantszínnel nincs nagy baj a fényezés árához képest.



A Kymco People egy jobb futóművel tökéletes városi társ lenne, remélem az újaknál ez rendben van. És itt jön a természettudományos rész, az ülés barna kukac-foltjainak rejtélye: mivel Bandi éppen hifit épített a megboldogult Újpesti Hajógyár területén egy hajóba, a környéken található méhkaptárak agglomerációs ártalmainak lettünk áldozatai. Ez ugyanis állítólag méhszar - reméljük, jót tesz a műbőrnek.

28 komment

Címkék: kymco