Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Ruck'n roll

2011.04.02. 13:12 kőbájker

A robogókat általában vagy szappantartónak, vagy (a retrofíling kedvelői) pléhdoboznak szeretik látni. Mintha ez a műfaj csakis a karosszériás pöcsköszörűké lenne.

Pedig egyáltalán nem így van: az átépítőkön kívül van olyan gyártó is, aki sutba vágja a műanyagot  és a csupasz motorkerékpárok mintáját alkalmazza a robogóján is. Ilyen a Honda Zoomer, amit amerikában Ruckusnak hívnak.

Suzuki GSX 1400

Ha nem is olyan lehengerlő a dolog, mint a sok műanyagmotor után egy jó GSX 1400-ast látni, vagy a Winkler XJR 1300-asát (ami a kedvenc motorom, csak én nem vagyok fehér-fétisiszta), de számomra baromi szimpatikus, mert egy kicsit közelíti a motorok státusza felé ezt a nem túl komolyan vett járműkategóriát.

A régebbi, dobfékes típus, extra dobozzal a vázban


Még akkor is biztosan jobban tetszik nekem a legtöbb robogónál a Zoomer, ha az egyik legjellemzőbb praktikumot simán fel kell áldozni: a rakodóhelyeket és némileg a sisaktartót.
(Más kérdés, hogy bátor ember, aki a sisaktartóban hagyja a sisakját, hogy aztán együtt lopják és új értelmezést nyerjen a bukó.)



2002 óta gyártja a Honda és a maga nemében forradalmi – annyira, hogy komoly pimpelési mozgalmai indított. Az amúgy is épített robogónak kinéző jószágot gyakran optikai tuningolják szénné: a szolidabb tengelytávnövelő beavatkozáson túl néha olyan hátsó úthengereket kap, hogy hunyorítva azt hinnéd, ez lesz a következő Batman-motor. Legalábbis Batman ilyennel simán mehetne parizerért a közértbe.



Bár van 250-es változata is - a Big Ruckus – egy klasszikus, B jogsival vezethető ötvenesről beszélünk. Azt gondolnád, egy ilyen karakterhez nem illik a kétütemű visongás, és igazad van: ez bizony négyütemű.

Big Ruckus

Cserébe nyilván a teljesítmény annyira nem vagány, mint a külső: a vízhűtéses kis egyhengeres négy lóerőt tud 7500-as fordulaton, a vége valahol 60 körül lehet, így ezzel nem tudnak egymásra licitálni a robirészerek, hogy kinek megy jobban 72,5-nél. Mondjuk 72,6-al.



A benzinkútnál azonban az ifjú tuningrobogós biztosan lesápad, mert a Zoomeresnek jóval több marad a zsebpénzből: ez nem fog 4-6, vagy több litereket enni, inkább a felét sem. (A júzerek valahol a gyári adat feletti 2 literről beszélnek.)

Ebben nem csak a négy ütem segít, hanem az is, hogy könnyű: mindössze 82 kilogramm, ami az én jelenlegi titkos, még el nem készült, a mopedrallyra vásárolt robogómnál vagy 20 kilóval könnyebb. Pedig méretekben minimális a különbség, tehát a Zoomer elvileg nem kicsi. A kerekei azonban a régi klasszikusok rémálom-futóműveit idézően csak 10 collosak, amin viszont elöl 120/90, hátul 130/90-es, tehát igen ballonos gumik vannak, így az az átmérő megvan, ami remélhetőleg mai szinten elfogadható úttartást tesz lehetővé. Sőt: jó játéknak tűnik könnyű terepre is.

 

Kis fogyasztás, 2008-tól már befecskendezős, hosszú élettartamú négyütemű blokk, rossz útra való alkalmasság, zsír külalak: a piac egyik legszimpatikusabb járműve a Zoomer, nálunk újonnan kb. 6 kilóért, ami nem is sok. És még a sisaktartóról sem kell lemondanunk: valójában zárható sisaktartó van az ülés alatt, ami annak felhajtásával érhető el ugyanúgy, mint más robogókon. Csak ez nem teszi rejtetté a cuccot és nem szórhatsz bele aprólékot, valamint félő, hogy egy-két belelkesült szellemi nagyság kifeszegeti a sisakot akár darabokban a csövek közül, ha nem jut eszébe az ülést szétbarmolni.



Persze hazudnék, ha azt a látszatot akarnám kelteni, hogy a Zoomer/Ruckust – főleg ilyen adottságokkal – nem tuningolják szénné. Csakhogy ez nem általános, mint a magyar használt robogó piacon, ahol alig találsz széria robogót. Mert bizony a 9-10 lóerőre húzott gyári blokkon túl nemhogy 125-150-es blokkokat építenek bele az ötvenesbe, hanem egyenesen Suzuki GSXR 600-as, 120 lóerős verzió is létezik, amire egy véletlenül értelmes tecső kommentelő azt írta: végre egy robogó, ami dagadt csajokat is elbír!



A Ruckus/Zoomer kétségkívül állat, a pimpek pedig megérnek egy rövid videót is – csak a buzizenét nem értem most sem.

 

 

41 komment

Címkék: honda zoomer