Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Az MZ tovább robog!

2011.03.26. 14:13 kőbájker

 

Az MZ a világ egyik legrégebbi motorkerékpár gyára, ezt sokan tudjuk. De vajon mi újság robogó-fronton?

Először is: az MZ régebben relációban állt néhány robogó típussal. Másodszor: a gyár a kalandos megmentési kísérletek ellenére bekövetkezett 2008-as csődje óta csakis robogókat gyárt. A magyar piacra persze ezek sem jutnak el.


IWL Troll

A magyar piacról eszembe jut egy mellékes adalék.

Múlt héten beballagtam egy motorszalonba, hogy megkérdezzem, van-e nálunk nyílt nap vagy egyéb kipróbálási lehetőség – jó lenne ez nekem, ide tudnék posztolgatni pár szubjektív gyorstesztet.

A bejáratban egyszerű józan paraszt módon eleresztettem egy ún. köszönést, amire senki sem mozgatta fülének botját sem. Besétáltunk, körbemutogattam jó pár típust a barátnőmnek, így haladva a pult felé. Aminek belső oldalán két fiatalember tartózkodott, az egyik telefonnal a fülén, a másik verbálisan szórakoztatva az ott támaszkodó ismerősét.

Ekkor megeresztettem még egy jó hangos köszönést, hátha nem hallották az előbb. Ezt pontosan olyannyira le sem szarta egyikük sem, mint előzőleg – mintha ott sem lennék. Lehet, hogy szerény, ártatlan külsőm miatt ottfelejtett bukósisaknak néztek, vagy be volt kapcsolva a Predator-féle álcázó berendezésem. Próbáltam szuggerálni magam, hogy legyek feltűnő és leellenőriztem a személyimben, hogy biztosan nem én vagyok-e a Láthatatlan Ember, de mindez nem segített.

Pár percig álltam ott, mint Józsi a pirosnál, majd úgy döntöttem, hogy minden bizonnyal gyümölcsöző együttműködésünket itt be is fejezném: szó nélkül távoztam. Természetesen ide biztosan nem jövök majd, ha motorvásárlásra adom a fejem és hasonló tanáccsal látok el másokat is.

Nyilván az ő szemszögükből potenciális ügyfélként álltam ott és én meg vagyok győződve arról, hogy az üzletünkbe betérő személyt (ún. ügyfél, régiesen kuncsaft) különösebb marketingzseni képességek hiányában sem jó ötlet leszarni a haveri cseverészés miatt. Gondolom amúgy éppen egy titkos váróteremben tobzódtak a vevők - mivel a helyszínen rajtunk kívül senki sem volt - és jegyrendszerrel adják ki a motorokat az előjegyzett, nyomorult várakozó prosztóknak!

Persze nem lepődtem meg, hiszen a héten már túl voltam egy asztalosműhelyen, amely bevállalt másnapra egy piti munkát, majd amikor mentem érte, még én voltam a hülye, amiért a melósok nem is hallottak róla. De mondhatnám a bankot is, amely fel volt háborodva, hogy az érdekes módon a Paypal számlámra náluk befizetett, de meg nem érkezett pénzt számon kértem rajtuk papír bizonylat nélkül, mintha nem lenne 2011-ben elektronikus nyoma egy tranzakciónak.

Ilyenkor kéne egyeseknek elgondolkodni, hogy vajon tényleg a gazdasági válság minden bajunk okozója, vagy talán a kereskedői/szolgáltatói hozzáállás európai szinttől való távolságával van a probléma?


Sokak számára az utolsó igazi MZ ez volt: a 250/1

De térjünk vissza fiatalkori horizontom egyetlen kézzelfogható motorkerékpár gyártójának múltjába, ahol bizony már volt robogó. Igaz nem direktben: a számomra felfoghatatlan keletnémet ipari szövevény egyik szereplője, az IWL használta az MZ alkatrészeit a Pitty, Wiesel, Berlin és a Troll (lásd. fent) nevű robogójában.

2008 óta az MZ csakis robogókat gyárt, de mindjárt meglepő dolgokat is találunk: létezik full elektromos és hibrid robogójuk is, az Emmely.

Az Emmely ötféle kiadásban készül:
- Négyütemű, léghűtéses 50 köbcentis 2,9 lóerős.
- Négyütemű, léghűtéses 125 köbcentis 7 lóerős.
- Elektromotoros: 2,1 lóerős, 45km/h végsebességgel, 70 km hatótávval.

- Hibrid EL2: 2,9 lóerős 50 köbcentis négyütemű és egy 0,8 lóerős elektromotorral, amely elektro, hibrid és benzinüzemben is használható. Előbbiben 35 km/h, utóbbiban 45 km/h a végsebesség. Elektromos üzemben a hatótáv kb. 30 km, benzinüzemben 200 km.

- Hibrid EL3: 7 lóerős 125 köbcentis négyütemű és egy 1,36 lóerős elektromotorral, amely elektro, hibrid és benzinüzemben is használható. Előbbiben 35 km/h, utóbbiban 80 km/h a végsebesség. Elektromos üzemben a hatótáv kb. 25 km, benzinüzemben 180 km.
 

Mindez egész high-tech vonalnak hangzik, de az MZ múltját tekintve jogosan tehető fel a kérdés, hogy a cég számára valóban a jövőt jelentik-e a Kínában gyártott elektromos robogók? Különös, hogy az MZ jelenlegi tulajdonosai, az ex-versenyző Ralf Waldman és Martin Wimmer ebben az irányban gondolkodnak.

A sportvonalat az MZ-nél jelenleg az Anthony képviseli: ez egy hagyományos léghűtéses kétütemű ötvenes, amely 3,6 lóerőt teljesít. 1400-1800 euróért azt kell mondjam, ez nem nagy cucc, Kínában gyártanak ennél olcsóbban is ilyesmit.

Nem mondom, hogy nem csinálnék meg vele egy mopedrally-t, de ennyiért már van miből választani és az MZ-nek nincs neve a robogópiacon - vagy legalábbis szocreál felhangja van.

Ezen kívül a Charly nevű törpét tudják felmutatni, ami közúti közlekedésre nem tűnik alkalmas járműnek – legalábbis a mi viszonyainknál. Ez egy 20 km/órára képes elektromos roller és úgy néz ki, ahogy névrokona, Charlie Sheen fogja érezni magát, ha még sokat drogozik. Hülyenévadásban az MZ úgy tűnik, nem áll rosszul!

A legdurvább, hogy a kínálat legexkluzívabb darabja az MZ bicikli – de ez már talán egy másik blog témája.


A fényezést és a színválasztékot oldszkúl MZ szinten űzik ma is

18 komment

Címkék: mz emmely