Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Harley-Davidson robogó?

2011.03.18. 13:42 kőbájker



Harley-Davidson Topper

A külső szemlélők legalább annyira a chopperekkel azonosítják a Harley Davidson márkát, mint az ittas vezetést Stohl Bucival. Pedig a valóságban egyáltalán nem nagyszakállú, lehugyozott csizmás rockerek szerelik össze a gépeket két sör között – sőt, a mai kínálatból szinte semmi sem nevezhető choppernek. 


Lehet, hogy egyeseknek illúzióromboló, de a a hatvanas években a Harley Davidson – pont a legnagyobb Born to Be Wild hőskorszakban, a motoros bandák aranykorában - a robogógyártásba is belefogott. 

A Harley-Davidson Topper egyhengeres, keverék olajozású, kétütemű, 164 köbcentis, 9 lóerős, nagyra nőtt Simson Schwalbe volt. Azzal ellentétben azonban rendes automata váltóval rendelkezett, pont, mint a mai robogók. Viszont berúgókaros volt, akkoriban még nem divat az önindító. 

A Toppert 1960-1965 között gyártották, de a Harley-Davidsonnal kapcsolatban a mai napig vannak robogópiacos pletykák. Ha valaki egy H-D matricás robogót lát valahol, biztosan posztolja egy fórumba, mint új amerikai robogót, sőt mindenféle egyedileg épített, chopperesített roncsról is sokan ugyanezt gondolják. 

Vannak persze komolyabb törekvések is maszek, de ennél jóval elmebetegebb formában. Léteznek ugyanis cégek, akik a Harleyt fémjelző, nagy V2-es nyomórudas blokkokat robogóban képzelik el.



Az amerikai Scootster a Harley Sportstereket veszi kezelésbe. Saját fejlesztésű robogó vázat kínálnak, amibe elöl-hátul beilleszthető a Szpori futóműve és blokkja. A végeredmény egyedivé tételéhez különböző műanyag elemek kaphatók. 

Ha nem egyértelmű elsőre az elmebaj, elég olvasni: a reklámszöveg háromszemélyes üzemmódot ígér, ami szerintük egyes amerikai államokban legális. Ha a cseh Böhmerlandra emlékeztető megoldás igaz is, biztonságosnak nem mondható. Az életveszélyes a megfelelő kifejezés.

Azon kívül, hogy az ízlésficam újabb csúcsait döngetik ezekkel a japán tuning-lidércnyomásra emlékeztető rémekkel, sajnos le kell mondanunk a teljes robogó-élményről. A konvertálás az erőátvitelt nem érinti, magyarul automata váltó nincs. Így valójában nem lesz a Harleyból robogó, inkább csak elbarmolt, herélt Harley, amit a férfiasság illúziójától is megfosztottak a kislányos üléspozícióval.

24 komment

Címkék: davidson harley scootster