Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Japán űrprogram

2011.02.13. 20:06 kőbájker

 

Ha már szót ejtettem korábban a 80-as évekbeli rútGemmáról, nézzük csak meg, hová fajult a dolog – a járműgyártásban nem szokatlan módon. Példának jobb most nem jut eszembe, de nézzünk megy egy 82-es Ford Fiestát és egy mait, vagy a motorok közül egy 80-as évekbeli Yamaha XJ-t és egy 2010-est. Ezt az evolúciót láthatjuk a Gemma esetében, amely egy Vespa-koppintás 125-ös mai, 250 köbcentire hízott reinkarnációja, némileg kellemesebb külsővel.

 
 
 
A japánok nem cifrázták: a műszaki alap a Burgman 250-es, de láthatóan nagyobb tengelytávú futómű, hatalmas kétszemélyes ülés, laposabb építés és merész formaterv mellett döntöttek. A hajtómű-donor Burgman rövidebb, tömörebb és nehezebb felépítésű.
 
 
A célzottan városi eszköz a látványhoz képest túl nagy műszaki különlegességeket nem tartalmaz. Repülni sem tud, pár praktikus okossággal azonban szolgál – pl. az első ülés előtti „alagút” valójában egy sisaktartó rekeszt tartalmaz. Különlegesség még a szépen elrejtett kipufogó és az ügyes tervezésű majrévas, amely egyben háttámasz is. 
 
 Honda CB 1100
 
A Gemma 250 cseppet sem új. 2007-ben mutatták be, mégsem véletlen, hogy nem hallottunk róla: a japánok talán állítólagos péniszméretük okozta frusztrációjukat kompenzálandó szívatnak minket azzal, hogy csodálatos műszaki remekeiket nem terjesztik belpiacon kívül. Úgy mint a gyönyörű, és virslikerekétől még retróságosabb Honda CB 1100-al, a Gemmával sem fogunk Európában találkozni. 
 
Pedig roppant érdekes és kényelmesnek tűnő jószág: (látszólagos) méreteiből kifolyólag szinte túrára alkalmasnak néz ki, pedig maximálisan city üzemmódra szánták. Így garantáltan hiperkényelmes - főleg japán csajoknak.
 

 

 

14 komment