Hirdetés

image.jpeg

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

A Robogó blog a Totalbike-ra költözött

2015.07.31. 16:10 Perkó Rudolf Márk

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Robogó blog nem áll le, sőt.

Mostantól a totalbike.hu/robogo címen, direktben a Totalbike-on lesz elérhető.

Köszönjük az eddigi bizalmat, és hajrá, lehet olvasni az új címen is.

Címkék: blog búcsú robogó redizájn totalbike

Adok pár stílustanácsot a stílusguruknak

2015.07.29. 10:56 Zomborácz Iván

A Vespa itthon egyfajta kiegészítő. Több, mint egy robogó, mert a robogó arról szól, hogy milyen olcsón letudni a rövidtávú közlekedést. Ahogyan a Breitling sem azért van a csuklón, hogy mindig tudjuk a pontos időt, és Tom Ford Pavlost sem tesz kizárólag azért a fejére senki, mert vészesen süt a nap, szóval a Vespába is könnyű többet belelátni, mint a belépő szintű közlekedést.



Tehát a Vespa egyértelműen több, mint egy robogó, amolyan divatcikk, amivel ha úgy van, el lehet menni ide-oda. Úgy értem, ha normális darabot veszünk, és nem egy vészes romhalmazt, de ez tényleg egy mellékszál, amúgy kijelenthetjük, hogy a többség valami pluszt lát a Vespában, és azért veszi.

Akkor a Vespa piperkőc motyó lenne? Elképzelhető, hogy igen, de az őshazájában csak a leggázabb arcok pózolnak vele kávézó előtt, sőt, Római vakációsat is csak a turisták játszanak, akik távolról ugatják az igazi digóságot.

Mert aki nem Desing Terminál értelemben stílusos, hanem ösztönösen, tehát aki nem csak felveszi az extravagáns ruhát, hanem hordani is tudja, az már rég nem öltönyben és Oxford szabású cipőben csorog vele kávézótól kávézóig, hanem tuningol és gyorsul.

És aki igazán érzi a ritmust, annak az sem áll rosszul, ha kicsit túltolja. Például itt van ez a videó, amit Sipos úrnál láttam először. Először ugye az üti ki a szemet, hogy mekkora kitámasztó van a Vespán. Mint egy Pro Stock dragbike-on, a kipufogó meg egyenesen paródiának tűnik. Pedig nem bosozoku, hanem a teljesítmény miatt ilyen, jó eséllyel kiszámolták, és így adta ki - vagy ilyenre tudták megcsinálni.



Aztán feltűnik, hogy mennyire helyén van a stílus! A romos ház és a normcore szereplők mutatják, hogy az igazi egyéniség belülről fakad.

Persze a 2015-ös nyár trendje szerint megengedhető a farmerben és zakóban, vagyis helyettes államtitkár outfiben való vespázás, de akkor is szükséges a szigorú tuning, különben könnyű seggfejnek tűnni. Érdemes ilyen esetben a vezetési stíluson is változtatni, ha gondban vagyunk, akkor hívjuk segítségül Nicola L'impennatore-t, aki segít eligazodni a divat útvesztőiben.


Ajánlom még ezt a videót, ami ugyan közel sem annyira mozgalmas, mint az eddigiek, de legalább több gyorsulásra épített Vespa is megfigyelhető rajta, így mindenki megtalálhatja a neki leginkább tetszőt. A Youtube és a Google egyébként elég jól belőtte az érdeklődési körömet, és ki is dobott egy 24 órás Vespa versenyt is, aminek kapcsán tényleg nehéz megállni, hogy ne kezdjek azonnal Le Visontáról sztorizni.

Címkék: tuning drag vespa

Teherszállítás Vespával

2015.07.23. 17:36 Lendvai Zsolt

Első ránézésre meglehetősen meredek koncepció pattant ki egy magyar srác fejéből. Fock Máté tervezőgrafikusként végzett az Iparművészeti Egyetemen, de szobrászattal és ipari formatervezéssel is foglalkozik. A 2013-as Budapest Design Héten mutatta be teherszállító robogóját, a Motofocker Cargo Scootert.

1

Persze mondhatnánk, hogy a teherhordó robogó ötletével az olaszok már réges-régen előrukkoltak, gondoljunk csak a Piaggo Ape-re. Ez viszont egészen más, hiszen nem a kerekek számát toldotta meg a magyar tervező, és a rakteret sem a vezető mögé helyezte el. Maradt a kétkerekű megoldásnál, a kiindulási alapként használt Vespát pedig előre toldotta meg.

2

Ezzel persze a robogó teljes hossza közel duplájára nő, azonban a csomagok viszonylag alacsonyan maradnak, ráadásul a két kerék között. Így nő a stabilitás, jobb lesz a manőverezhetőség. Nyilván nem tonnák megmozgatásáról van itt szó, de olyan közepes méretű és súlyú terhek szállítására kiváló, amelyeknél egy átlagos robogó vagy motorkerékpár már elvérzik.

3

A különleges robogó jelölést kapott Európa egyik legnevesebb dizájndíjára, a German Design Awardra. Ahhoz azonban, hogy a jövő hét elején, július 27-28-án ki tudja szállítani a motort a verseny helyszínére, Frankfurtba, majd a zsűrizés után, augusztus elején hazahozza, támogatókat kellett felhajtania. Saját közösségi oldalának tanúsága szerint a napokban ez sikerült is, így magyar sikerért is szurkolhatunk majd a rangos megmérettetésen.

5


A nem mindennapi koncepciónak kétségkívül meglenne a maga célközönsége, a nagyvárosi futárok minden bizonnyal imádnák. Nem kell a dugóban állni órákat, ugyanakkor több árut lehetne vele szállítani, mint amennyit egy átlagos, dobozokkal felszerelt robogó elbír.

Címkék: vespa motofocker cargo scooter teherszállító robogó

Elüthetem a robogóst, ha beintett?

2015.06.24. 16:14 Zomborácz Iván

Egy német motoros sisakkamerája rögzítette amint egy VW Touran sofőrje szándékosan elgázolt egy robogóst. Az ok az elképzelhető legostobább dolog: a robogós beintett, legalábbis az autós ezt állította.

A felvételt készítő motoros túrázó látta, hogy az autós szándékosan felborít egy robogóst. Miután az utas ellenőrizte, hogy nincs súlyos sérülés, a buszos után eredt, és számonkérte egy parkolóban. Ez az igazán érdekes rész, mert míg egy orosz dashcam videón már fegyverek kerültek volna elő, de minimum egy kis öklözés következett volna, a németek a helyzet súlyosságához képest elég normális hangnemben vitatták meg a dolgot.

 

A kamerás motoros például nem akart a város kétkerekű igazságosztója lenni, egyszerűen csak tényszerűen kezelte a cserbenhagyásos gázolást, míg az egyterű sofőrje azért elég súlyosan zavartnak tűnt, hiszen a beintést elegendő oknak tartotta egy ilyen manőverhez.

A felmutatott középső ujjal való közúti kommunikáció nem szép dolog - bár a felvételen nem látszik ez a momentum, attól még nem kizárt, hogy megtörtént - de közel sem azonos szintű cselekedet, mint egy cserbenhagyásos gázolás. Utólag kiderült, hogy a robogós nem szenvedett súlyos sérülést, de ez inkább szerencse, egy törött könyök például simán befigyelhetett volna.

"Éppen túráztunk, amikor a cserbenhagyásos gázolás szemtanúi lettünk. Míg az utasom és a gyalogosok a sebesülttel foglalkoztak, én az elkövető után eredtem. Az azt követő vita rajta van felvételen, utána hívtam a rendőrséget. A robogóst a mentők vitték el, ne sérült súlyosan, de sokkot kapott. A rendőrök rögtön elvették az autós jogosítványát" - mesélte az esetet rögzítő motoros. Ráadásul az eredeti felvétel mellé készített egy remek rendezői kommentárral felütött változatot, ami segít megérteni az eseményeket.
 


A bejegyzés nem kommentelhető, egy egészen egyszerű ok miatt: semmi kedvem egész nap moderálni az utána kell menni a köcsögnek és megcipőzni tematikájú hozzászólásokat.

Robogózni jó, mopedezni menő

2015.06.23. 15:31 streetsta

Ami vasárnap Budapesten zajlott, arra mondhatjuk, hogy mopedes Critical Mass, esetleg kismotoros pride. Hiszen a sokak által közlekedési eszköz számba sem vett mopedek gazdái mutatták meg a városnak, hogy mennyivel jópofább és sokszor hatékonyabb közlekedési eszköz a kismotor, mint szinte bármi más. Ráadásul ha ügyesen, jó ízléssel nyúlnak hozzá, nem csak hasznos tárgy, de divatos kiegészítő, menő önkifejezési eszköz, érdemes megmutatni magukat a népnek. Mivel hallottam én már tesztoszterontól fátyolos dörmögést, hogy buzik ezek mind, talán nem is annyira erőltetett a párhuzam, még ha nem is tartotta senki a feje fölé a Mini Rigáját, és senkit nem akartak felpofozni a nagykerekű Babettája miatt, és nem volt engem nem zavar, ha ezek mopedeznek, amíg a négy fal között csinálják.

IMG 5709
Érkeznek a mopedes huligánok

Címkék: robogó moped görzenál kismotor mopedmetál

Nem akarok kínai lenni

2015.06.06. 07:11 Stump András

Európában a villanyrobogózás egzotikus műfaj, a pecabottal gyök kettővel furikázó papák és a nyugat-európaiak pénzbe fulladás elleni gyógyszereként felfogható über-BMW-k közötti szakadék annyira sivatagos, hogy még az algák sem tudnak megtelepedni benne. Eddig nem tudtam miért, de a Boschnál tett látogatásom során megvilágosodtam. Kipróbáltam egy valódi CDM, pardon, kínai belpiacos villanyrobeszt.

IMG 5058
Sem a nevét, sem a pontos műszaki adatait nem tudták megmondani a Boschnál, pedig az ő motorjuk van benne

Meg kell hagyni, egész pofásan néz ki, ha leszámítjuk a teljesen műfajidegen sissy bart, az utastámlát, akár Európában is el lehetne sütni. Még a nálunk eleve gyanúkeltő kínai feliratokat kellene valami latin ábécés szövegre cserélni, és már látom is a katalógusfotókat. A kis kockás zászlókkal díszített vadító fekete-fehér-piros idomokat őszintén megkívántam, amint megláttam, de nem értettem, hogy miért néznek sajnálkozóan a Bosch-alkalmazottak, amikor azt kérdezem, mikor jön hozzánk.

IMG 5060
Nem kell félni, ha leesne az utas, futva utolér

A próbaút megadta a választ. Egy háromszáz méteres egyenesen lehetett fel-alá dzsalni, de egy kör bőven elég volt, mire visszaértem, már unatkoztam. A gázmarkolatnál három programot lehet választani, mint a sportmotoroknál, hogy ne öljük meg magunkat azonnal. Itt nem a piros ledes, vad száguldásba fogunk belepusztulni, hanem a negyventonnásba, amely hátulról kilapít.

IMG 5059
A három üzemmód közül csak a pirosnak láttam értelmét. Egy ázsiai nagyvárosban minden lassabban történne?

Szerintem nem is kéne rá csavargatható gázmarkolat, csak egy gomb, amit ha megnyomunk, megkapjuk a maximális, állítólag 1800 wattos csúcsteljesítményt. Ezzel nullától tíz-tizenötig majdnem eléri a villanyrobesz egy kehesebb ötven köbcentis gyorsulását, de utána sajnos rohamosan elkezd lankadni, és valahol 35 km/h tájékán megszűnik a gyorsulás. Ha rábukok a kormányra, belenyal a 37-be is, de ez a teljesítmény nálunk sajnos önveszélyes lenne, eltiporna a forgalom. Ezért van az, hogy ezt a dinamikát inkább bicikli formájában sütik el nálunk, mert tényleg bringaútra való.

IMG 5061
Kínában nagyon mennek az elektromos robogók, a Bosch a kerékagymotorjával száll be a buliba

Pedig ha belegondolok, a villanyrobogó csodás eszköz lenne a városba, mondjuk dupla ekkora teljesítménnyel és végsebességgel. Csak sajnos ugyanazokkal a nyűgökkel küzd, mint minden elektromos jármű: a hatótáv, tankolhatóság, vételár hármasból minimum egy tényező ordítóan kilóg. Amíg el nem jön az évtizedek óta várt áttörés az akkutechnológiában, az elektromos robogózás nálunk változatlanul a peremvidékeken marad.

Címkék: kínai bosch elektromos robogó

Tényleg szükséges sisak a robogóra?

2015.04.03. 11:44 kőbájker

 kell-e_sisak_a_roboora_5.jpg

Mindig is rühelltem a WEB2-t, hiszen ez nyújtja a közösségi agyhaláltól kezdve mindazt a szépséget, hogy bárki közölheti a nem túl okos véleményét is. Például azok, akik szerint hülyeség a robogókra a sisak, és ezért a nézetért verbálisan harcolnak is.

Jelentem, szemtanú vagyok. Nyilván ez nem jó nekem, mert majd mehetek mindenféle kihallgatásra, de sajnos van olyan, hogy állampolgári kötelesség. (Most ítéltek pénzbírságra két debilt, akik egy boltrablás szemtanújaként leléptek. Nem az volt a baj, hogy nem támadták meg a rablót, hanem hogy nem hívták a rendőrséget, és nem nyújtottak segítséget. Azt a biztonsági kamera nyújtott – az ő elfogásukhoz is.)

kell-e_sisak_a_roboora_1.jpg

Mondom a sztorit, egyszerű: épp letettem egy motort, autóval haladtam Budapest belvárosában. Közeledtem egy lámpás kereszteződésen egy viszonylag nagy forgalmú, kétirányú, kétsávos úton, ahol troli közlekedés is van. A kereszteződésből egyirányú utca jött balról jobbra. Lassítottam, mert piros volt a lámpa, de az előttem haladó BMW csont nélkül átment a piroson. Nem átcsúszott a sárgán; átment telibe a piroson.

Csakhogy balról  jött egy robogós kajafutár, hiszen neki zöld volt. Csatt! 

Ilyenkor a látvány nagyon durva. (Megjegyzem, amióta a robogóblogba írogatok, nem ez az első. )

Képzelheted milyen sokkoló, amikor rájössz, hogy össze fognak ütközni. És a következő pillanatban megtörténik: meglepően hangos, jellegzetesen tompa csattanás és mint valami filmben, a robogó a levegőbe repül, te pedig mindenféle leszakadt kezeket-lábakat vizionálsz.

Aztán felocsúdsz, vészvillogót kirakod és rohansz oda.

kell-e_sisak_a_roboora_2.jpg

Térjünk vissza a valódi idősíkba: szórólapok szanaszét, a robogós a földön ült. A BMW ajtajai is nyíltak, a sofőr és a felesége(?) is jöttek segíteni. De már ott voltak a járókelők is; valaki azt mondogatta, hogy maradj lent, ne mozogj.

A robogós azt sem tudta, hol van. Csak ült, nem tudott felállni. A sisakot valaki levette róla addigra, legalábbis remélem, hogy nem leesett a fejéről. Közben már hívták a mentőket. Befutott a troli, esélye se volt kikerülni a helyszínt, de a sofőr biztosított mindenkit: ne aggódjunk, az legyen a BKK gondja. Mire félreállítottam a kocsimat, a robogós már talpon volt. Úgy néz ki, megúszta sérülés nélkül. A második számú olyan testrészét fájlalta csak, amit lehetőleg nem írok le.

kell-e_sisak_a_roboora_3.jpg

Pedig semmilyen védőfelszerelés nem volt rajta. Még rendes motoros kabát sem. Farmer, dzseki és kész. Mi lett volna, ha sisak sincs?

Valószínűleg nem lesz komoly ügy, mert nincs személyi sérülés, bár a mentősök azért elvitték a srácot, nekem pedig meg kellett várnom a rendőrséget, mert egyedül én láttam. Bízom benne, hogy nem lesz rám szükség, mert az autós mindent elismert, és nagyon készségesen együttműködött. Remélem csak biztosítási ügyintézése lesz a két félnek. A rendőrök egyébként a robogó alvázszámát keresték, lévén ebben a csodás országban egy robogónak sincsenek hatósági papírjai. 

Ha ez a gyakran látható, (cigizés és lazaság miatt) a sisakot a feje tetején hordva közlekedő okosfutárok egyikével történik, könnyen más lehetett volna a történet vége.

kell-e_sisak_a_roboora_4.jpg

Jól látható ugyanis a BMW szélvédőjén a nyom, ahova valószínűleg a fejével érkezett a robogós.

A sisak ma könnyen lehet, hogy életet mentett. 

Címkék: baleset futár

Simsonok, de milyenek!

2015.03.26. 12:19 streetsta

Ha Pistike nem mondja szombat este, hogy nézzem meg a Schwalbékat, sosem látom ezeket az elborult gépeket. Igaz, átépített Schwalbéből így is volt elég sok, de mikor Pistike egy mondaton belül használta a Simson, a turbó és a sornégy szavakat, már vágtáztam is a szomszéd pavilonba. Nem tudom, hpgy a nagy placc közepén hogy nem vettem észre őket, vagy kétszer elsétáltam a stand mellett. Mindegy, szerencsére meglettek, így meg tudom osztani a látványt. És ha már az ínyencségeknél tartunk, mutatok mást is.

IMG 0206

Nem lopnak el minden robogót

2015.03.16. 16:14 kőbájker

Egy olvasónktól kaptam ezt a képet. Érdekes paradoxon, hogy sokan tartják a nyílt utcán a robogójukat különösebb védelem nélkül.

Lehet az a titok, hogy szem előtt kell lennie? Akkor nem mernek hozzá nyúlni? Nem tudom. 

Én mindig biztonságos helyre tettem. És hármat el is loptak.

Mindenesetre nem minden robogót lopnak el, ez nagy öröm. Kevésbé, hogy van, amelyiknek  a blokkját azért kiveszik.

Mivel semmilyen nyilvántartás nincs az alvázszám-motorszám relációban, akár simán betehet bárki egy az egyben egy másik, például lopott blokkot.

Motorblokk felújítás tróger módra!

nem_lopnak_el_mindne_robogot.jpg

"Valamelyik nap fényképeztem le ezt a szebb napokat megélt Champ robogót a 13. kerületben, az Árpád híd közelében. Az emberi igénytelenség netovábbja az utcán letett, szétlopott, szétbarmolt szerencsétlen roncs, ami az utcaképhez sem igazán járul hozzá. Pedig biztos vagyok benne, hogy egyszer valakinek pont ez hiányzott még, vagy már. Nem létezik, hogy nincs valami adatbázis, vagy hatósági eszköz, ami ezeket a dolgokat ha nem is meggátolná, de jóval nehezebbé tehetné. Ezzel kapcsolatban lapoztam a robogóblogodra."

Mondjuk nem semmi lélekjelenlét kell ahhoz, hogy ezt a nyílt után valaki így szétszerelje.

Címkék: lopás kis színes

Stílusosabb, mint egy ősi Vespa

2015.03.11. 12:02 Zomborácz Iván

Ducati Brio 1965-ből. A mechanikát alapból egy lemez takarja, így viszont látszik a blokk és a hajtás

 

A Malaguti Phantom F12 R robogóból készült ugyan egy speciális Ducati MotoGP kiadás, de nem az volt az egyetlen Ducati feliratú robogó a világtörténelemben. És hiába pörögnek a pletykák folyamatosan, hogy jön a Ducato Scooter, azért érdemes tudni, hogy nem csak jön, de már itt is volt. Sőt, voltak, mert nem egy darab készült.

Címkék: történelem robogó ducati cruiser brio

Kit érdekelnek a rendőrmercik, ha vannak polgárőr robogók?

2015.02.27. 15:37 Zomborácz Iván

A polgárőrök az én fejemben szinte nem is léteztek, tudtam róluk, de személyes élményem nem igazán voltak. Olyannyira, hogy bár a sajtómeghívó öt és fél rövid sorában is vagy háromszor le volt írva, hogy a Polgárőr Szövetség kapja a robogókat, egészen a helyszínre megérkezésig az volt a fejemben, hogy robogós rendőrök fogják ellepni a városokat.

Címkék: rendőrség honda rendőr robogó vision polgárőr 50-es

Sínson Schwalbe

2015.02.23. 15:04 Zomborácz Iván

Oké, ez egy Simson KR50, amit 1958 és 1964 között gyárottak, és az igazi Schwalbe (1964-1986) elődje volt. Soha nem is volt akkora sláger, mint a szocializmus Vespája. Töredék annyi is készült belőle (165 000 kontra egymillió), csupán két gangja volt, és már-már olaszosan könnyed formáit ellenére is kezd feledésbe merülni. A képen látható őrület viszont az egyik legütősebb átépítés, ami a komoly rugózatlan tömeg ellenére is úgy fekszi az ívet, minta sínen húznák!


Én alapból szkeptikus voltam az építés sikerét illetően, tippem szerint a 2,1 lóerőtől nem kapartak volna el a kerekek, sőt, legfeljebb egy lajhár dinamikájára számítottam. És mekkorát tévedtem!
Egy felnőtt ember egyedül is képes megfordítani, és ugyan a lépe senkinek sem reped meg a gyorsulástól, egy könnyű kocogás tempóját látótávolságon belül is eléri.


Akit nagyon érdekel, a schwarzenbergi vasútmúzeumban megtekintheti.

Címkék: múzeum vasút érdekesség szóvicc simson schwalbe kr50