Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Meghatározhatatlan Kínai Robogó

2014.07.25. 13:19 kőbájker

8.JPG

Volt nekem egy Motowell Magnet Sportom, amit bátran szoktam ajánlani a sznobizmussal nem törődőknek, mivel meg voltam vele elégedve és baráti az ára. A magyar embernek pedig fontos az ár/teljesítmény arány ugye, elvileg.

Nekem meg a racionalitás, azért mindenkinek mondom: ne hülyüjjé' meg, nem milliókért kell motor meg robogót venni, főleg, ha gyűjtögetned kell évekig, mert így a motorvásárlás mindig "majd jövőre lesz". Aztán egyszer csak azt veszed észre, hogy mégse, mert jön a gyerek, a meló, válság, jégkorszak, az idő meg elmegy melletted.

Az élmény elmarad, és majd csak arra fogsz emlékezni, hogy egy évig recskáztál arra, hogy majdnem vettél motort egyszer, csak divatbuzi hülye voltál, a trendi transzformerszmotor tetszett, leszartad a saját lehetőségeidet és a valóságodat, ráadásul nem voltál alázatos a technikához, ezért pont nem való neked ez az egész: na ezért nem lett soha motorod.

4.JPG

Kicsit elkanyarodtam, való igaz, de kijött a gondolat. Szóval azért kedvelem az olcsóbb megoldásokat, mert bizony az olcsó nem biztos, hogy szar egyrészt, másrészt elérhető.

A helyzet azonban most engem is sokkolt. Ez a kínai építőkészlet robogó, viszonylag új, ami sok részletében (műszerfal, kerekek, trepni, stb.) ugyanazokból az alkatrészekből áll, mint a Magnet Sport, csak ez négyütemű, fogalmam sincs milyen blokkal. Fogalmam sincs arról sem, milyen típus, mert semmi értelmes nincs ráírva, csak valami dekódolhatatlan. És nem tudok dönteni, hogy ezzel most mi van.

9.JPG
A négy ütem ugye a kulturáltság megtestesítője a két ütemhez képest, és ez működik robogónál is, bár 50 köbcentinél korántsem olyan kézzelfogható, mint akár csak 125-nél, ahol a működési kulturáltságban ordító különbség van, igaz kontraként a csúcsteljesítmény sokkal kisebb. (Csakhogy normális ember nem csúcsteljesítményem forgatva közlekedik.) Szóval 50-esben nem egyértelműen kell ráizgulni a négy ütemre, mert ugyan akár 30%-al kevesebbet eszik (ami a gyakorlatban 2 liter a 3 helyett), de élettartamban nem több, a felújítás drágább és ez is zümmög, meg zörög mint a hülye, igaz egy megfelelő kipufogó azért adhat egy kis basszust. Már ha pont nem szarod le, milyen hangja van egy robogónak, mert én például nagy ívben.

Szóval most ki kell próbálnom a Pali haverom Motowelljét, ami ugyanolyan, mint az enyém anno, csak zsírabb és hatalmas biznisz volt: kilóért vette ismerőstől, kilométer alig, újszerű, és mint említettem, nagyjából ugyanaz, mint az Ismeretlen Kínai Robogó. De kétségbe vagyok esve: lehet, hogy rosszul emlékszem, hogy az milyen volt?

7.JPG

Ez ugyanis nagyon jól néz ki (és hamarosan jön egy szép nagy "de"), frankó piros-fehér, mint egy Thunderace, még az abszolúte faszkorbáccsal jutalmazandó golyónyomos matrica se tűnik fel elsőre. Nagy,12 collos kerekek, vastag 130/70 durung gumikkal, az egész masszív, vaskos és olyan magas, hogy lerúgtam a hátsó, szerencsére pattintós indexbúrát, mert nem tudtam átemelni a lábam, így a lábtartó felől kellett robogósan beülni. Na ez való a magas robogósoknak! 

A nagy hasmagasság azt is jelenti, hogy mindenhol elmegy. És a kínai építőkészlettel nekem nem volt túl nagy bajom.  Hát nem ideális?

5.JPG

De a gond itt az, hogy az egész bűn rossz, úgy ahogy van. Nem értem, miért.

Ez a négyütemű blokk viszonylag fos. Ha a kulturáltság a szempont, akkor ez itt majdnem a kereskedelmi televíziózás szintjén van: kelletlennek nem mondanám annyira, de eléggé. Inkább kellemetlennek: nulla a nyomaték, még a lökettérfogathoz képest is. Az ereje kevéske, és ez mind nem lenne baj, ha szépen brummogva tenné a dolgot. Ez azonban csörög-zörög, mintha folyamatosan kopó műanyag vezérműtengely piciny szelepeket darálna és épp halálán lenne az egész konstrukció. Pedig nincs.

2.JPG

Ez társul egy gyorsulás közbeni érthetetlen torpanással, és egy nem túl fürgén elért ötvenes végsebességgel, amivel ugyan nincs bajom, de csak azt tudom mondani: menetdinamikai szempontból is mentem már jobbal, sőt általában mindegyik jobb még akkor is, ha nem rinyálunk a sebességtartomány miatt. Persze itt nem a mennyi, hanem a hogyan az irritálóbb.

6.JPG
 És ehhez van egy roppant béna üléshelyzet: egyszerűen az ülés lejt előrefelé: vagy közel ülsz, hogy teljesen idióta pozícióba kerülj, vagy az ülés végén trónolsz, de ahova nekem a 175 centimmel ülnöm kellene, az egy jó kis seggcsúsztató: gyerekeknek tetszene, tényleg egy csúszda. Most ez vagy jobb a magasabbaknak, vagy nekik még rosszabb, nem tudom. A trepni is magasan van, és mivel utálok erősen hajlított budipozícióban ülni, nekem úgy kényelmes, ha a trepni csücskénél hagyott résen kidugom a lábujjaimat. Hülyén hangzik, de a kép mutatja.

3.JPG
A fékek szerencsére jók, de azért ennél is láttam már jobbat. Elöl tárcsa, hátul a Motowell-el szemben csak dob és érdekes módon az első fék fog jobban, pedig robogóknál még ebben a felállásban is fordítva szokott lenni. A döbbenetes rész a mechanikus ABS, ilyenhez még nem volt szerencsém és mivel közben elfelejtettem, nem is ügyeltem rá, hogy teszt-satuzzak. Megmarad a galaxis rejtélye közül egynek az is, hogy tulajdonképpen működik-e. Pedig hasznos dolog egy robogón, mert poros vagy csúszós úton ha fakézzel fékezel, rögtön keresztbe vágja az elejét és blokkoló a keréknél már fekszel is le. Ez általában úgyis lányokkal tömött buszmegálló előtt fordul elő, így ABS nélkül is van élet, csak ilyen helyeken óvatosan kell fékezni.

1.JPG
Mindezzel együtt ezt is meg fogják venni és nem csak azért, mert mindent megvesznek, hanem mert hétköznapi felhasználónak lehet hogy egyáltalán nem zavaróak a felsorolt tételek. A pénz meg nagy úr, hiszen a legtöbb felhasználó számára a gyakorlatban nem fontosak a különbségek. Aki csak A-ból B-be akar jutni, az inkább nézi a két literes fogyasztást, az ülésbe meg beseggel valahogy, mert nincs motoros üléspozícióhoz szokva.

A külső pedig adja az illúziót, hogy komoly járművön ülünk, sőt, már-már villantós. Telepi vagány. 

 

komment

Címkék: kínai

süti beállítások módosítása