Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Robogó, gyárilag ökörködésre

2013.11.26. 15:40 kőbájker

slider (1 of 17).jpg

Az lett volna az igazi, ha Harmati Árpád is asszisztál a dologhoz. Mondjuk nem én hozom el a Yamaha Harmatitól a Slidert, hanem Árpi zúz ki vele egy keréken, majd a Budaörsi úton fülig dönti a robogót, a buszmegállóban stoppiet húz az első féknek, a jelen levő félmeztelen lányok legnagyobb örömére.

De Árpi egyrészt nem volt éppen akkor ott, másrészt itt a tél, a csajokat elvitte a jegesmedve. (De ennek ne dőljetek be, tökéletes motoros/robogós idő van. Pontosabban volt a cikk megírásakor még.) Harmadrészt nem tudom, szokott-e ilyen mutatványokkal szórakozni. Én meg sajnos nem. Lehet a Slider sem. Pedig erre találták ki.

slider (8 of 17).jpg

A Yamaha Slidert marha rég ki akartam próbálni. Amikor rajtam volt az elmebaj (robogó-építési ügyben, rémálmaiban se jöjjön elő), kitaláltam, hogy valahogy fokozni kellene a vezetési élményt, robogózni ugyanis alapesetben olyan, mintha egy guruló bilin akarnál motorozni. Na akkor jutott eszembe mindenféle hülyeség arról, hogy milyen első futóművet kéne a BWS vázba tenni.

slider (5 of 17).jpg

Aztán egyszer csak rájöttem, hogy tulajdonképpen a Yamaha ezt megcsinálta. A tereprobogó BWS az atyja ugyanis a Slidernek, ami egy konkrét mókamotor: semmi más célt nem szolgál, minthogy élmény legyen a robogózás és hogy ökörködni lehessen vele.

slider (6 of 17).jpg

A helyzet az, hogy Zách Dani is majdnem vett egy ilyet, de végül ürügyeket talált, hogy mégse Slidert vegyen, többek között azt, hogy a Slider állóhengeres Minarelli blokkja nem megbízható annyira és nem megy olyan jól, mint a fekvő, amire én csak fogtam a fejem, mert dehogynem. Léghűtéses, robusztus blokk, ne vicceljünk! (Ad abszurdum Dani ezután szívatta magát véresre a Vespával .)

slider (7 of 17).jpg
A Sliderben minden megvan, hogy jó kis robogó legyen, illetve bizonyos dolgok nincsenek, pont ezért. Ez az oka annak, hogy nakednek is szokták nevezni, ami azért apró csúsztatás,mert egy Zoomer azért erősen nakedebb.

slider (9 of 17).jpg

A fekvő Minarelli blokk lehet jobban megy laborban, hátszélgéppel 2km-órát, de azért nem tudok egzakt adatot mondani, mert ezen volt egy rezonátoros kipufogó. Úgyhogy lehet jobban megy, mint a gyári Slider, de ehhez precíz sebességérzékelés és robogós rutin kell, valamint az a képesség, hogy képesek legyünk arra recskázni, hogy egy alacsony sebességre és a közlekedési hierarchia aljára tervezett jármű hetvenöttel bír menni, vagy hetvenhattal.

slider (13 of 17).jpg

Sokkal érdekesebb a futómű és a fékek, amelyek nem okoztak csalódást. Komoly, robogós viszonylatban vastag első teleszkópok között van a nagyméretű, 12 collos, 120/80-as első kerék, amihez hatékony egytárcsás fék jár: a képen a feliratok mindent elmondanak. Ritka jó a Slider első fékje, simán van olyan erős és adagolható, hogy fékezésre felemelkedik a hátulja, de a komplett konstrukció azt eredményezi, hogy nem keresztbevágja az elejét, hanem stoppie lehet a vége (ha ügyes vagy.) És persze szokatlan, de motorokra hasonlító módon itt az első fék az erősebb, és nem azért, mert a hátsó csak dob. Hátul egyébként maradt minden BWS, beleértve a 10 collos, de igen ballonos, 130/90-es hátsó kereket is. 

slider (10 of 17).jpg

Nem álltam neki nyelezni, de direkt kimentem könnyű terepre, hátha maradt még valami a BWS koncepcióból. Persze a szar utak abszolválásának képessége is érdekes tényező, az ugyanis hungarikum; és meglehetősen elégedett vagyok. Nem nagyon üt fel sehol és nyugodtan meg át a kátyúkon is. Semmiképen sem kényelemnek nevezném ezt, inkább univerzális sportosságnak, azaz bárhol tudsz ökörködni vele anélkül, hogy szétesne, vagy te magad szétesnél.

slider (15 of 17).jpg

Vissza kell kanyarodnom a felszereltséghez: nincs sisaktartó. A lábtartó trepni elöl a semmiben végződik, tehát ott nincs idom és alibi szélvédelem. Az idomzat jóval kisebb a szokásosnál és nem béna burkolt, hanem rendes csőkormánya van, a műszeregység előtt kis idomkával.

slider (14 of 17).jpg

A legdurvább a Slider külsejében nem matt fekete fényezés, hanem az, hogy tényleg gondoltak a hobbikaszkadőrökre, meg azokra, akik nem szándékosan taknyolnak: koptatók vannak az idomok specifikus helyein. Azaz ökörködni szabad, viszonylag nyugodtan eldobhatod.

slider (16 of 17).jpg
Konkrétan ez a darab azért érdekes, mert valós 14 ezer kilométeres, egytulajos, egyetlen hibán kívül - a kilométerspirált cserélni kell, mert néha nyekereg - teljesen zsír. A világért sem állítanék hülyeséget, de ha jól emlékszem, itt vették új motorként. Ennél jobb ajánlólevél nem kell. Előfordult már, hogy csalódtam pár típusban, de a Slider pontosan azt tudja, amit vártam tőle. 

slider (11 of 17).jpg

Oké, nem rohanok el megvenni, mert az ember nagymotorok és jogosítvány birtokában ilyet már nem tesz. (XJR 1300-am van, csakúgy, mint Attilának, az itteni szalonvezetőnek.) Szóval nem izgultam rá. Ellenben a Harmatinál akciós Yamaha Vintage bőrdzsekikre igen, 60 rugóért állat (utcára is ilyesmit hordok), kár, hogy tuti nincs a méretemben.

slider (3 of 17).jpg

komment

Címkék: yamaha slider

süti beállítások módosítása