Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Schwalbe: ezért megérte kimenni

2013.03.22. 19:09 kőbájker

Asesso Zoli felhívott, hogy menjek be vele az Autó Motor és Tuning Show-ra még a nyitás előtti csütörtökön. Bár mindebből engem a középső rész érdekel csak, és az se feltétlenül az új motorok tekintetében, nyilván. De mi gyakran ütjük el a motorbuziság poros útjain töltött időnket ilyen módon: elkísérjük egymást ide-oda, motorszerelőhöz, motort venni, én pedig el fogom kezdeni látogatni Zoli motorosbolt partnereit kapcsolatépítési szándékkal. Zoli gyártja a legjobb puha térdprotektorokat, amiből jó lenne, ha lenne gyerekméret, mert én még a lányomra is szerelnék, mivel hamarosan járni kezd és nem akarom hogy megzúzza a kis térdekalácsát.
Persze a fentieket leírhattam volna egy mondatban bréking nyúz bejutottam nyitás előtt a show-ra jelleggel is, de nem szeretném magam fontosembernek kamuzni..

retro.jpg

A Bázis Motornál kezdünk. Elhoztunk egy próbababát nyilván azzal a céllal, hogy a helyszínen majd felszereljük rá Zoli teljes puhaprotektor-készletét. Sajnos itt ki is néztem rögtön egy sisakot az asszonynak, mert a sisakplexije karcos, de annyiba kerül az új, hogy egyszerűbb sisakot venni. Remélem nem olvassa a robogóblogot.

Itt megjegyzem halkan azt is, hogy bár szimpatizálok a LIDL-el és társaival, és bizonyos motoros dolgokat tényleg érdemes megvenni, mondjuk az 1500 ft-os vesevédő és az enduróra teljesen jó 500 FT-os láncspré is verhetetlen, de sisakot kurvára nem vennék ott.

Simson Scwalbe Yamaha 2.jpg

Motoros boltban huszonpárezer forintért van márkás, normális sisak, mint az a Marushin, amit kinéztem. Annyival a Lidl nem olcsóbb, hogy megérje. Meg annyival sem, hogy tönkremenjenek a kereskedők. Ha már motorosok tartsunk össze, akkor azzal is tartsunk össze, hogy megértjük: motoros cuccot a motorosboltból.

Kint a motorkiállításon fogtam a kis fényképezőmet, ami mindig nálam van és most tökéletesen kiderült, hogy nem alkalmas ilyen fotókhoz, és kattintgattam pár érdekes dolgot.

NC700 intergra.jpg

Kezdjük a lényeggel: a Honda robogó-motor hibridje, az NC 700 Integra sokak fantáziáját megmozgatta. Én eddig csak üvegkalitkában láttam, most itt van hús-vér helyett fém és műanyag formában. 670 köbcentis kéthengeres egyvezértengelyes, nyolcszelepes blokkja 52 lóerős. Teletankolva csekély 238 kiló, de legalább olyan fürge lesz, mint amilyen hamar népszerű. A váltó automata (olyasmi, mint az 1200-es VFR, duplakuplungos), a bibi a lánchajtásban van. Kíváncsi vagyok, milyen lelkesedéssel fogja a célcsoport kenegetni. Ez persze nem zárja ki azt, hogy masszív konstrukciónak nézzen ki.

NS300 forza.jpg

A Hondánál még ott állt a hajó méretű 300-as Forza, úgy néz ki, senki nem tartja paradoxnak, hogy ezek nagyobbak, mint az ezres motorok. Az igaz érdekesség azonban az MSX, ami egy nagyra nőtt kisromet 125-ös, pitbikeokra hajazó blokkal. Igazi játszómotor, de épp ez a taszító is benne, mert gyerekmotor méretű és nem látok épeszű okot arra, miért venne ilyet valaki.

Honda MSX.jpg

A Benelli Macis-on barátságos neve ellenére nincsenek maci figurák. A 125-ös robogó kissé ufófejű, 16-os kerekei vannak és nem túl drága, 6 kiló regadóval.

Benelli Macis 125.jpg

A Benelli egy kifejezett tereprobogót is hozott, a Quattronove X Off Roadot, ami a régi Yamaha BWS hagyományait folytatja 10 collos kerékkel, durung /90-es gumikkal.

Árpád jelezte felém a múltkor, hogy nehezményezte a Keeway importőr, hogy soha nem említek meg Keeway robogót. Erre írhatnám azt, hogy utálom a Keewayt, fujfuj, miatta döglött meg a macskám, de egyrészt a macska is meghal, mert minden állatnak joga van tisztességgel elmenni (kilenc élet után a macskának meg főleg), másrészt a helyzet nem egészen ez.

Azért nem írok Keeway robogókról mert életemben nem találkoztam eggyel sem. Nem jött szembe, ha értitek mire gondolok. A robogóblog ugyanis nem úgy működik, hogy kitalálom, ma miről szeretnék írni, és hopp már meghozta a futár, se nem az égből hullanak ezek reám, hanem az alanyokat szerzem. Haveroktól, ismerősöktől, néha elkérem idegenektől, néha felajánlja valaki és persze van egy-két fix pont. Nem kell félni, hogy nem akarok írni bizonyos típusokról, de ha nincs, akkor nincs.

Mindezt amiatt az apróság miatt írtam le, mert pont azok a képeim tűntek el, amin Keeway típusok vannak. Az előzmények ismeretében ez elég nagy poén. Annyit tudok mondani, hogy a Keeway is akkora robogókat gyárt, mint egy tank, meg kellett néznem, hogy ötvenesek-e. De volt 125-ös motoralakú motorjuk is kiállítva.

famotor.jpg

Láttam frankó famotort, ez jó lesz a lányomnak nemsokára, majd kinyomozom, kinél lehet kapni. A Piaggio/Vespa standján ott állt a Vespák jövője, a 946-os, nem csúnya szerkezet.

Vespa 946.jpg

Összefutottam Yamaha Jánossal a Yamaha standon, megdöbbentő kis jármű volt a lába között,  egy automata 1 lóerős elektromos robogó. Eco3 a neve és esélyes, hogy nálunk is kapható lesz, gondolom azért volt kiállítva.

ECO3.jpg

A Yamahánál idén sok a matt fekete, a T-Max 500 ebben a színben ezzel az ülésvarrással állatul néz ki. Volt fehér Aerox, pirosban a klasszikus Neo's és feketében a Xenter, ami nem az én világom, de ezzel a fényezéssel sokkal jobban néz ki. Meg persze az egyik kedvencem, a 125-ös BWS.

T-max 500.jpg

A Kawasakinál nem lehet robogókra felfigyelni, mert nem gyártanak. Az új Z Kawák a transformers külsejükkel és a leesett fejidomukkal csak azt a szót juttatják eszembe, hogy "fogyasztói társadalom", de a motorozást semmiképp.

Z1300.jpg

Itt inkább a kiállított klasszikusok tetszettek: volt egy szép KZ550, egy szép GPZ900 és egy besza/behu-jellegű Z1300 monstrum is.

Kawasaki W800.jpg

Az új motorok közül a W800 nézett ki baromi jól, neki jól állt a 18-as kerék. Itt vissza is térek némi szentségtörés erejéig a Hondához, hogy megnyugtassam a kedélyeket: a CB1100 egy buta motor. Tipikusan az a helyzet, amikor képen jó, élőben meg nem érted, és akkor még finom vagyok. Igen hülyén néznek ki a nagy, 18-as virslikerekek, a kipufogó összekuszálása egyenesen vicc kategória, a műszerfalról csak az ipod-dokkoló hiányzik, a kormány meg olyan, mintha egy Riga/Delta-ról szedték volna le.

CB1100.jpg
Van valami általános ízlésficam manapság: a VFR 1200 kipufogója, a Z Kawa alakú Ducati leesett fejidommal, az általános túlcsicsázás eléggé jellemző.

Ducati diBosco.jpg

Már a gyári motorok is építettnek akarnak kinézni, csak a nagy igyekezetben mind egyforma. Felüdülés volt egy-két Harley Sportstert látni. 

gyogyó.jpg

Az épített szekcióban volt egy-két rettenet, volt akinél elgurult a gyógyszer, ez nekem nem nagyon jön át. Volt persze igazi művészet, az épített Schwalbe, amibe Yamaha 125-ös blokk került. Kifogástalan kivitel, eltalált szín: ezért megérte kimenni.

Simson Scwalbe Yamaha 1.jpg

komment

Címkék: yamaha honda vespa kawasaki keeway

süti beállítások módosítása