Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Városi robogó a sportos fantom

2012.12.10. 16:31 kőbájker

1.jpg
Egy fürge városi közlekedési eszköz számára nincs jobb teszt annál, ha gyorsan oda kell érni valahova. Sokkal jobb ez így, mint amikor valós funkcionalitás nélkül próbálok nagyokat kanyarodni olyan helyeken, ahol felesleges, hogy írhassak valamit ol
yan futóművekről, amelyek az átlagos használónak - beleértve engem is - tök ugyanolyanok.

Enyhén elmebeteg Totalcaros barátaim gondoskodtak az éles bevetésről: öt perccel az Égéstér felvétel előtt hívtak fel; csak azért is bevállaltam, hogy adásban elmondhassam, mekkora faszok buták.

5.jpg

Nem volt ám annyi eszem, hogy rögtön Malaguti F12 Phantom tesztnek vegyem: állt pár motor a garázsban, amiből a berúgós-kompresszoros városi járművemet, a TT 350-et azonnal beindítani nem éppen triviális, az XJR-el sem megyek melegítés nélkül, a Jog el se indul, az Aprilia enduro kétütemű, ki tudja, moccan-e. Kézenfekvő volt a Malaguti, de csak pár kilométer után jutott eszembe, milyen marha vagyok, hogy élből nem így terveztem.

A ki tudja beindul-e kérdés azonban itt is felmerült, mert önindítóval valamiért elég sokat kell köszörülni és viszonylag halálhörgés hangja van - végül beindult, onnantól ment, mint a golyó.

4.jpg

Nem voltam túl messze, de át kell menni az Árpád-hídon is, ami előtt akadt nagyobb ívű kanyar, rajta pedig kipróbálhattam a tempót. Ez se megy nyolcvannal, igaz, jelenleg 95 kiló vagyok. De leírom egymilliomodszor: nem is kell nyolcvannal mennie, ez segédmotor még akkor is, ha a kommentelő-populáció alja a törvények felettinek érzi magát.

6.jpg

Nos, odaértem. Lehet a körülmények okozták, de pár übersport gépecske után az F12 kellemes csalódás. Talán csak nem vártam sokat tőle, de ha nem figyeled, csak használod, tök jó. Az utált robogós billegés egyáltalán nincs jelen, minden bizonnyal a kiskerekű kategóriában nagynak számító tizenkettes, széles abroncsok miatt. A menetteljesítmények bőven megfelelők.

7.jpg

Van egyfajta minőségi érzésem az F12-őt illetően: ennek oka semmiképpen sem a szokásos műanyagzörej, hanem valószínűleg az, hogy érezhetően ügyesen összeválogatottak a futómű komponensei. A rugóstagokat a Paioli gyártja, a fékek a Grimecától valók.

8.jpg

A fogyasztás elviekben a kutyát nem érdekli, de ha nem gyilkoljuk állandó nyélgázzal, gazdaságosan üzemeltethető. A műszerfal sportos akar lenni, de ez mindig mellélövés, most is: inkább játéknak néz ki a sok műanyagtól, de szépen világít és leolvasható.

10.jpg

A lámpák különleges, vetítőlencsésnek látszanak, ezt a mostani mínuszban nem igen volt kedvem éjszaka kipróbálni, de ha másra nem, a vásárlók vakítására tökéletesen jó a dudorlámpa, amit hangzatosan nagyteljesítményű világítás-koncepciónak neveztek el. Mindenesetre a garázsban nem mentem neki a falnak. 

11.jpg
A formát nem mondanám szépnek, nekem kicsit túl agresszív, de nem rossz. Elég nyomott áron megtalálható a hirdetési oldalakon. Gazdáik sajnos tizenéves gyökerek, akik
egyrészt nem bírják leírni szerény gondolataikat a hirdetésben, másrészt írástudatlan debilektől meg nem veszünk semmit, mert akinek a hirdetésére nincs igénye, annak a szervizre sem.

12.jpg
Visszatérnék egy pillanatra az indításra: ezzel minden alkalommal gondom van, pedig alaposan leszervizelt jármű, amit nem olcsón vettek, sőt, sokat költöttek rá, hogy patent legyen. Nem tudom miért, de félhidegen is köszörülni kell, rúgásra viszont azonnal elindul. Ilyenkor lehet egy csomó ok a gyenge akksitól a bendixen (már ha ebben az van), a szoruló csapágyon át a tekercselendő önindítóig, mert ha az döglődik, felvehet annyi áramot, hogy nem elég a szikra.

Az is lehet, hogy sima gyertyacsere megoldaná a gondot. Rohadt idegesítő, főleg hidegen, mert akkor rúgásra sem indul azonnal, és nálunk a garázsban olyan idő van, hogy inkább betettem az irodámba az XJR-t, nem rossz szobadísz. (Bár azután nem nagy poén, hogy az edzőteremben áll egy Harley. Ki is írtam egy akciót: aki tud mondani még egy termet, ahol H-D áll a kirakatban, az kap egy ingyen bérletet.)

13.jpg

A szervizelés az F12-nél sarkalatos kérdés, szinte művészet jó állapotút találni. Állítólag érdemesebb a léghűtésesnél maradni, mert a vizessel több a gond. Jópofa robogó, de alaposan nézzük meg, mert sokat lehet rá költeni, pedig Zách Dani kedvence, a megbízható, fekvő Minarelli blokk van benne.

komment

Címkék: f12 malaguti

süti beállítások módosítása