Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Sírni fogsz, könnyek közt költöd pénzedet

2012.08.31. 14:45 kőbájker

Nem újdonság senkinek, hogy hazánk szerencsétlen viszonyai miatt a múltban bizonyos járművel nem jutottak el hozzánk, különös tekintettel  a segédmotor kategóriára. Ugyan manapság konstans választékot kínálnak a lomisok, de mivel náluk sincs minden, sok típusról soha nem is halottunk.

Ez bizony fájó, ha belegondolunk, miből maradt ki fiatal énünk: amíg mi Szimóért könyörögtünk faternak, addig nyugaton olyan kismotorokkal mászkáltak a tizenévesek, amiért ma is megesz a sárga irigység. Manapság az interneten pikk-pakk kideríthetjük, korántsem volt olyan szürke az ötvenesek világa, hogy csak béna mofákból és robogókból állt volna.

Ízelítőül egy kis képgaléria a Yamaha régi kínálatából, amely klappol azzal, hogy én valamiért egy ideje Yamahás vagyok. 

tdr50_198807.jpg

TDR 50: ma is létező típus. Gyerekmotornak néz ki. Ugyan kisebb egy normális motornál, de felnőtteknek is alkalmas, 8 lóerős kis blokkja hatgangos váltóval párosul. Gondolhatod, hogy felhőtlen szórakozást nyújt.

towny_198003.jpg

Towny: nem keverendő össze Tawny Kitaennel, akire a Whitesnake-rajongók biztosan emlékeznek, és aki egyáltalán nem öregedett meg ilyen szépen. A Towny a Yamahopper leszármazottja, kétsebességes váltóval, kardánhajtásal készült.

tzm50r_199402.jpg

TZM 50R: míg a Yamaha TZR 50-et mindenki ismeri, mint belépőt a sportmotorok világába, a TZM legtöbbünknek kimaradt. Az M egy számmal kisebb méret a minimotorok felé, de kisnövésűeknek jó móka, komoly futóművel, kétdugattyús fékkel.

ysr50_198605.jpg

Yamaha YSR 50: még kisebb szám, gyerekeknek.

rx50special_198008.jpg

RX50: hunyorítva az SR 125-re hasonlító softchopper, ez azért a fenti állításommal ellentétben előfordul Magyarországon, én láttam már többet is, de attól még kuriózum. Csak 83 és 84 között gyártották. Léghűtéses, négysebességes váltóval rendelkezik, a DT 50MX blokkja van benne.

rd50sp_197806.jpg

RD50 SP: ha egy ötvenest lehet szépnek látni, akkor ez egy igazi szépség, főleg ezzel a fényezéssel. A jó hír, hogy ki lehet fogni nálunk is, 80 ezerért láttam hirdetésben (élőben soha) tűrhető állapotút és egy veteránmotor tulajdonosának lenni ennyiért vicc, főleg, ha egy ilyen jó kiállású példányról van szó. A hetvenes évek elejétől gyártják, ez a nyolcvan körüli már a második generáció - aztán pár év múlva igen ronda lett.

mr50_197206.jpg

MR 50: igen kívánatos enduro a hetvenes évekből, nem keverendő össze a Suzuki RM 50-el. 77 kilós teletankolt tömegét állítólag 100km/órával tudta vinni, hiszi a piszi. De az tény, hogy nagyon állat. Öt sebességes, és ki lehet néha fogni 100 ezer alatt, legalábbis a lottózáshoz képest esélyes..

pocke_198008.jpg

Pocke: a felfújt kisrometet egyes kettyósok meg átépítik robogókerekekkel, így felnőtteknek is megfelel 100 méternél hosszabb távra. Ma is létezik, de a jelen változat összecsukható és elektromos. Ez sokat mond a koncepcióról, bár azt hiszem az új verzió koncepciómotor is maradt.

popgal_198203.jpg

Popgal: szintén Yamahopper-variáció, megírtuk.

gt50-80_1981.jpg

GT50: gyönyörű dirt motor a hetvenes évekból. Mindössze 4 lóerős és 59 kilós, ezzel hetvenet megy, ami bőven elég. Nem keverendő össze a Suzuki GT50-el.

Megjött a kedved a veteránozáshoz? Nem csodálom! Nagy szerencsével otthoni műtárgyra lelhetsz, ha ráérsz egész nap a hirdetéseket túrni. Persze ehhez el kell fogadni, hogy a kétütem nyűgös műfaj. 

komment

Címkék: yamaha

süti beállítások módosítása