Hirdetés

image.jpeg

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • póli: Huu.. hát itt csak úgy röpködnek a fordulatok/nyomatékok..biztos manapság azért gyártják-fejleszti... (2013.12.18. 20:22) Kettő vagy négy ütem?
  • Nigger bácsi: Ezért 120 papírt? Max 80-at.. De azt is csak foghúzósan... (2013.12.18. 20:19) Kettő vagy négy ütem?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nikarágja: Köbi! Kösz, h felhívtad a figyelmemet az Égéstérben erre a cikksorra, amit most majd jól végigolv... (2014.01.06. 10:46) Ilyen állat nincs is!
  • mosön: Van itt még 1 gyártmány: www.dorado.com.tr/en/?page_id=107 (2013.12.30. 18:38) Titokban Peugeot-kat gyártott a Honda
  • Adam88: Nekem több Yamaha Jog om is volt, illetve van is. Szerintem semmi baj nincs a két ütemmel. Rendes... (2013.12.18. 20:34) Kettő vagy négy ütem?
  • románc cuvée: A 125-ös változatra szavaztam. Talán 11 Le, és valami 10.8 Nm, ami egy személynek kényelmes 70-80-... (2013.11.30. 18:21) Hoztál szivart?
  • Róbert Rakonczai: @xunilo: Ezzel vitatkoznék ugyanis szabályosan haladhat 2 segédmotoros egymás mellett egy sávban é... (2013.10.30. 13:23) Ideje megszívatni a robogósokat?

Ne találkozz velem, mert meghalsz!

2012.04.09. 06:50 baowah

Bájos reggeli forgalom. Ez még nem dugó

Akkor döbbentem rá igazán a forgalom sűrűségére, mikor gyalogátkelő híján megpróbáltam trükkösen átkelni a négysávos főúton. A járdaszegélyen billegve láttam, hogy ez nem is lesz olyan egyszerű: az első sávban három sorban mennek a motorok, majd a másodikban két autósor küszködik egymással. A harmadik sávban ugyanez a helyzet, csak fordított irányban, majd ismét jön három sornyi motoros. Senki nem akar fékezni.

Tuktuk a kanyarban, integet, és kérdőn üvölti: Taxiiiiiiiiiiii?

Nagy levegő, és indulás. Az út közepén muszáj volt megállnom, mert nem volt hova lépni. Ekkor döbbentem rá, hogy a maradék lyukakat a forgalomban nem én fogom kihasználni a gyors átkeléshez, hanem ott is jön egy-egy robogó, amin hárman ülnek és egy hordót is visznek. Úgy éreztem, ott ragadok, és ott halok meg, fél percen belül.

Mozgó koktélbár

A thai utcai virtus a szó szoros értelmében nem fehér embernek való. Az egy dolog, hogy jobboldali a közlekedés, de vannak olyan utcák, ahol mégis úgy haladnak, mint nálunk, mert oda van irányítva egy sáv. A lámpán túl ismét változik a helyzet, vagy helyreállnak a sorok, vagy egyirányú lesz minden.

Kint ez nem számít önkényuralmi jelképnek. Arrafelé ez vallási szimbólum

Nincs óriás tempó, de a tülekedés állandó, magas a pára, magas a hőfok. A rikítósra légecsetelt buszok, a ciklámen taxik és a műemléknek megtartott ötvenéves teherautók között kamikaze-küzdelemben haladnak a kétkerekűek, vagy azok háromkerekűre toldott változatai.

Kompresszorral nyomják a levegőt a halaknak

Thaiföldön rendkívül gyakori az oldalkocsis robogó vagy kismotor. Ezeket háztájiban vagy manufakturális viszonyok között hegesztik a gépre, családot vagy árut szállítanak, megélhetést biztosítanak több embernek.

Nem tudom mi ez, de kéne

Rendkívül elterjedt üzleti modell a motorizált árus. Turistaövezetben koktélt, pólót, jégbe hűtött kókuszt, gyümölcsöt (a helyi mangosztán egy megismételhetetlen csoda) árulnak, de gyakori a mozgókonyha is, ahol a gépet leparkolva, az oldalkocsira szerelt gázrezsón halat, csirkét, rákot, kígyótbékátbogarat sütnek.

Gázpalack, ne találd el a csapját

Higiénia? Fogyasztóvédelem? Minősített átalakítás? Na, ne röhögtessenek. Az európai kockafejemmel már attól lábremegést kaptam, hogy a mozgókonyhák elejére szerelik fel keresztben a gázpalackot. Ha azt valaki frontálisan eltalálja... a megoldás szinte kiabál: „Ne találkozz velem, mert meghalsz!”

Motorosbolt Pattayában

A motoros áruszállítás Ázsiában amúgy is legendás. Élő állat vagy vascsövek, egyre megy, ha vinni kell, hát vinni kell. A rendőrök is sokkal rugalmasabbak, bár állítólag a vezetőn kötelező a bukósisak. Kezembe vettem egy helyi fejfedőt: ultravékony műanyag, benne kevés töltőanyag – ilyenre ECE normát nem lehetne kapni. Kétlem, hogy többet tudna, mint egy biciklis védőfelszerelés, de lehet, hogy kevesebbet.

Háztáji barkács

A turisták fillérekért bérelhetnek motort, kis alkudozás után nekem két órára 1000 forintért akarták adni, de szerintem még tudtam volna puhítani rajtuk. Az alkalmi bájkereknek mindenhol árulnak bukókat, az utcai szuvenírbazárok elmaradhatatlan része a sisaksarok, ahol a horogkeresztes fejfedőtől a műbörős szadomazo cuccig minden van.

Vajon hány mázsát szállíthatnak?

Túl nagy száguldozással sehol sem találkoztam, bár egyszer belefutottam egy csapat péppé tuningolt underbone-t lovagoló kamaszba – ők nagyjából 150-ről fékezhettek be a lámpa előtt. Nem tudom hány köbcentis lehetett az eredetileg 110-es Honda alattuk, de a henger méretéből és a hangból ítélve nagyjából a duplájára növelték. Látszott, hogy se a karburátor, se a kipufogó nem nélkülözte az okosítást – kis motor, nagy tuninggal.

Az ott egy kutya

A békésebb tengerparti út nagyjából egy hétfő reggeli Hungáriával ért fel, igaz, sokkal sűrűbben és kevésbé szabálytisztelően haladtak. Ott még az európai is motorra ül, az évek óta egy helyben szexturisáskodók szép számmal robogóznak. Az egyik rommá tetovált fiatalember még a kutyáját is magával vitte: gyerekhordóban kötötte maga elé az ebet.

Bádoghordóból oldalkocsi

A tizenkétmilliós Bangkokban helyismeret nélkül motorra ülni felér egy nyilvános öngyilkossági kísérlettel. Persze aki bátor, megpróbálhatja – ez is egyfajta próbája a természetes kiválasztódásnak. Aki erős, túlélheti. Kár, hogy mindig a teherautó az erősebb. 

54 komment

Címkék: robogó thaiföld

süti beállítások módosítása